وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۰۳
مهر ۹۱

سلام

تحریم جیمیل

شاید شما هم مثل من بگویید سرویس جیمیل گوگل از همه سرویس های ایمیل در اینترنت بهتر است اما همانطور که در بحث شبکه های اجتماعی در این پست خدمت شما گفتم باید سنجیده کار کرد و خوبی های یک چیز را همیشه در کنار بدی های آن دید و با هم مقایسه و جمع و تفریق کرد اگر جواب این شد که خوبی های آن بیشتر از بدی هایش شد پس آن را انتخاب میکنیم اما اگر بدی ها بیشتر شد باید آن را کنار گذاشت.

در مورد جیمیل هم همینطور است و در حال حاضر بدی های آن بیشتر شده اگر میگویید چرا من جواب شما را می دهم : در تاریخی که الان من دارم این نوشته را می نویسم دسترسی کاربران ایران به جیمیل قطع شده یعنی ایران جیمیل را تحریم کرده است که البته این کار شاید از نظر برخی از صاحب نظران تحریم خودمان هم محسوب می شود چرا که خود ما به ایمیل هایمان دسترسی نداریم! به هر حال در این شرایط دسترسی به جیمیل سخت شده(نمیگویم غیر ممکن) پس یک بدی بزرگ و پر دردسر منهای همه خوبی های جیمیل و از جهت دیگر استفاده از سرویس دهنده های ایمیل خارجی در فرم های اداری هم ممنوع شده که این هم برای برخی افراد گاها دردسر است. و این مورد مهم که تا ما ایرانی ها را تحریم نکنند پیشرفت نمیکنیم یعنی ای کسانی که از افتضاح بودن سرویس های ایمیل ایرانی رنج می برید و معترض هستید چاره کار این است که به سمت سرویس دهنده های ایمیل خارجی نروید تا سرویس های ایرانی پیشرفت کنند و امیدوارم روزی بیاید که سرویس های ایرانی در دنیای اینترنت حرفی برای گفتن داشته باشند. حال در ادامه مطلب راهی را برای انتقال از سرویس جیمیل به سرویس های ایرانی برایتان میگویم به صورتی که هر گاه ایمیلی برای جیمیل شما بییاید آن را در صندوق پست الکترونیک ایرانی خود ببینید نه در جیمیل گوگل! پس همین حالا به ادامه مطلب بروید...

روش مهاجرت از سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) به سرویس های ایمیل ایرانی :

خیلی راه آسان و راحتی است فقط کافی است بعد از ورود به جیمیل خودتان از قسمت تنظیمات(Settings) به قسمت فوروارد (Forwarding and POP/IMAP ) رفته و از آنجا در قسمتی که نوشته Add a forwarding address ایمیل جدیدی که در سرویس دهنده ایرانی ساخته اید را وارد نمایید مثلا من در آنجا ایمیل ایرانی خودم را نوشتم: snajafi@chmail.ir و سپس دکمه Add را کلیک کنید ، توجه کنید که پس از انجام این کار درون دایره کنار نوشته زیر پر باشد:

Forward a copy of incoming mail to EMALESHOMA@SHOMA.IR

در نوشته بالا به جای EMALESHOMA@SHOMA.IR ایمیلی که در قسمت قبل Add کردید نوشته است.


پس از انجام موارد بالا دکمه Save Changes را کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

دیگر تمام شد از شر گوگل و جیمیل راحت شدید توجه کنید که پس انجام کار های بالا دیگر از این پس هر کسی به جیمیل شما ایمیل ارسال کنید شما در آدرس ایمیل ایرانی خود آن ها را مشاهده خواهید کرد.

یک سرویل ایمیل ایرانی را هم به شما دوستان معرفی می کنم که خودم کاربر آن هستم و خدمات خوبی دارد:

سرویس ایمیل ایرانی چاپار میل: همین حالا ثبت نام کنید!

نظرات  (۶)

 سلام آقا سجاد
مطلب و پیشنهاد بسیار جالبی مطرح فرمودید. لیکن آیا راه عملی ساختن این پیشنهاد که جیمیل را کنار بگذاریم را هم در نظر گرفته اید یا خیر؟
انتقاد به هر کس و هر چیز بایستی سازنده و راهگشا باشد نه مخرب و بی فایده.
غلط املایی هم که داشتی عزیز دل ....
پاسخ:
سلام برادر
پیشنهاد عملی رو که گفتم! در ادامه مطلب گذاشتم. تازه خودم از گوگل مهاجرت کردم(با همین روش که گفتم) و ایمیل چاپار دارم.
غلط های املایی رو هم در نظرات می گفتید تا درستش کنم(ممنون از دقتتون! )
سلام

عالی بود ، آقا این آموزش فوتوشاپ رو هم بزار شما که خوب بلدی.
پاسخ:
سلام
ممنون دوست من.
برای فتوشاپ هم قبلا در وبلاگ قبلیم یه آموزش با موضوع : روش ساخت آموزش الکترونیکی(با فتوشاپ و ورد و تبدیل به پی دی اف) رو گذاشته بودم.که در زیر میتونید به اون دسترسی داشته باشید:
http://s1.picofile.com/file/7443854515/Create_PDF.pdf.html
البته درسته که آموزش مستقیم فتوشاپ نیست ولی کارای پایه ای فتوشاپ رو تو این آموزش متوجه میشید و با کمی تلاش میتونید به موفقیت های زیادی برسید.

موفق باشید :)
۱۴ مهر ۹۱ ، ۲۲:۰۱ محمد جواد
سلام . می خواستم بهتون یه پیشنهاد بدم و اون اینه که از سرویس میهن میل استفاده کنید که خیلی بهتر از چاپار هستش . اینم آدرسش : 
www.mihanmail.ir

پشیمون نمیشی 
پاسخ:
سلام
چشم :)
این هم ایمیل من:
snajafi@mailfa.org
اما من همون chmail.ir رو بیشتر می پسندم و توصیه من همونه چرا که chmail.ir کاملا سرویس ایرانیه و ساخت اون هم بدست ایرانی اما mihanmail.ir ظاهرا از اسکریپت خارجی که ترجمش کرده داره استفاده می کنه. اگر کمی تیز بین باشید اینو به راحتی متوجه می شوید. :)
۱۱ اسفند ۹۳ ، ۰۵:۲۸ میثم علی پور
ههه شما می خوای گوگل رو تحریم کنی ؟ امکاناتی که جیمیل داره هیچ سرویس پست الکترونیکی نداره ! 
پاسخ:
بر منکرش ... ;)
توضیحات رو مطالعه بفرمایید تصریح شده خوبی های جیمیل فراوان است، دلیل مهاجرت هم ذکر شده.
داداش کلانمیتونم
جیمیل بسازم
چیکارکنم

سلام

من اگر بخواهم ایمیل برای خودم‌بسازم، یا چاپار می سازم یا یک سرویس ایرانی دیگر.

از جی میل و یاهو میل و .... که خارجی اند استفاده نخواهم کرد

 

پاسخ:
سلام خدا قوت
بله همینطوره. من چندین سال هست که از چاپار استفاده میکنم و نوشته ای رو در این زمینه جهت انتشار پیشنویس دارم که هنوز وقت بازنگری و انتشارش رو پیدا نکردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی