وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۰۱
آذر ۹۸

سلام دوستان

در پست قبلی به معرفی یکی از پیام رسان های ایرانی پرداختیم، در این پست میخوام به شما پیام‌رسان ایرانی بله رو معرفی کنم. 

پس در ادامه همراه من باشید...

پیام رسان ایرانی بله

پیام رسان بله یکی از پیام رسان های در حال توسعه و خوب ایرانی هست، این پیام رسان تمرکز زیادی روی بانکداری و انجام کارهای بانکی در قالب یک پیام رسان کرده تا جایی که یک دکمه همیشه دم دستتونه که اگر روی اون بزنید از فردی که دارید باهاش گفتگو میکنید میتونید درخواست پول کنید! 

یک نکته جالب دیگه در مورد این پیام رسان این که من حس میکنم یه ارتباط هایی بین بله و بانک ملی وجود داره که فکر میکنم قبلا توی وبلاگشون هم یه نوشته ای در این مورد دیدم که ظاهرا با هم یه قراردادی دارن. بگذریم :)

اگر شما کسی هستید که همیشه در حال تجارت هستید و یا مدام توی صف بانک هستین، این پیام رسان رو حتما نصب کنید! چون امکانات بانکی بله اونقدر هست که بخش زیادی از کارهای بانکی رو بشه باهاش انجام داد.

طبق آماری که کانال رسمی بله منتشر کرده توی تابستون سال 1398 کاربران بله، 4 هزار و 200 میلیارد تومن پول انتقال دادند، 17 میلیون تراکنش مالی داشتن، 10 میلیون تراکنش موفق کارت به کارت داشتن و 407 هزار کانال و گروه توی بله راه انداختن!

ویژگی های شاخص بله:

* سرعت خوب در ارسال پیام

* امکان کارت به کارت بانکی (اکثر بانک ها رو پشتیبانی میکنه)

* امکان کارت به کارت بدون داشتن شماره کارت طرف(باید عضو بله باشه و شماره کارتشو توی بله قبلا وارد کرده باشه)

* کانال ها و گروه ها به طور پیشفرض دسته بندی شده هستن

* امکان ایجاد گروه و کانال و تعیین کردن شماره حساب برای کانال و ایجاد گروه شارژ ساختمان! 

* امکان درخواست پول در صفحه چت، در کانال و گروه، به طوری که شما میتونید یک مبلغ رو تعیین کنید (یا میتونید دکمه متغیر رو بزنید که مبلغ رو بتونن تغییر بدن) و عکس هم برای این درخواست انتخاب کنید(مناسب برای فروش محصول) و توضیح هم برای درخواستتون بذارید!

* دارای ربات(بازو) برای انجام کارهای مختلف بانکی

* صفحه مجزایی به نام بانک من که تا این لحظه این امکانات توی اون هست: کارت به کارت، شارژ، قبض، تسهیلات ملی، بسته اینترنت، موجودی کارت، رسید تراکنش، ملی یار، تسهیلات مسکن، صورتحساب کارت، قبض موبایل، عوارض خروج، نیکوکاری، خلافی خودرو و جشنواره

* دارای بخش ویترین که کانال های معروفی که توی بله هستن رو اونجا معرفی کرده.

* یک ربات داره که به کانال تلگرامی شما وصل میشه و هر چی اونجا بذارید میاره توی کانال تون در بله

* اعضای نسبتا خوب در مقایسه با پیام رسان های ایرانی دیگه

* دارای فضای شخصی(برای ذخیره سازی یا آرشیو عکس و فیلم)

* دارای نسخه های وب، اندروید، آی‌او‌اس + (قبلا نسخه ویندوز هم داشت اما الان توی سایتشون لینک دانلود اون نیست و ارائه نمیشه!)


معایب:

* توی ارسال عکس و فایل و ویدئو کمی مشکل داره (گاهی ارسال نمیشه و باید دوباره بزنی)

* بازدید پست ها توی کانال ها مشخص نیست و فقط به لایک بسنده کرده که البته اون هم به نظرم ناقصه چون باید روی عکس یا متن بزنی و توی گزینه هایی که میاد پسند رو انتخاب کنی!

* بخش جستجوی این پیام رسان مشکل داره (که البته به خودشون هم قبلا گفتم اما در به روز رسانی های جدیدشون هم اصلاح نشده و مشکل باقی هست)

به طور کلی به نظر من اگر این پیام رسان تمرکزش رو همزمان توی توسعه بخش پیام رسانی و بانک داری به پیش می‌برد بهترین پیام رسان ایرانی بود.


برای ورود به سایت پیام رسان بله اینجا کلیک کنید

نظرات  (۱)

روی لینوکس کار نمیکنه اصلا کد نمیفرسته چطوره ؟‌

پاسخ:
توی سایتشون نسخه لینوکس ندیدم! فقط شکلک اون رو گذاشتن اما همون نسخه وب هست. فکر میکنم برای اسفاده از نسخه وب باید ابتدا اون رو روی گوشی نصب داشته باشید که کد تایید رو توی برنامه بگیرید و یا پیامک بده. یعنی شرطش عضویت از قبل هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی