وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۰۴
آذر ۹۸

سلام دوستان

اون دوستانی که وبلاگ یا وبسایت دارن حتما با مساله حجم و سایز عکس های بزرگ مواجه شدن! 

اگه بخوایم توی سیستم عامل حجم و سایز عکس رو کم کنیم ممکنه کلی وقت ما رو بگیره، از طرفی اگه همینطوری با حجم و سایز بزرگ بذاریم توی سایت یا وبلاگ‌مون هم آپلودش برای ما هزینه داره و فضای زیادی میگیره و هم برای کاربر خیلی دیر باز میشه و کاربر پسند نیست. 

توی این پست مخوایم راه حل قطعی برای این مساله در وردپرس با افزونه بگم که خودم روی چند سایت امتحان کردم.

مقدمه این که اکثر افزونه های موجود برای کاهش سایز عکس، اول عکس رو در سرور آپلود میکنن بعد سایزش رو کم می‌کنن و فایل جدید ایجاد میکنن و فایل اول رو حذف میکنن! این کار اول این که زمان میبره(شما باید اول صبر کنید عکس با حجم زیاد توی سرور آپلود بشه!) دوم این که سخت افزار هاست شما رو درگیر این کار میکنه!

اما افزونه ای که من میخوام به شما معرفی کنم همه این کارها رو در سمت کاربر انجام میده یعنی همه این کارها رو قبل از آپلود شدن عکس و در سیستم شما انجام میده و بعد عکسی که سایز و حجمش به اندازه ای که شما گفتید کم شده رو آپلود میکنه.

افزونه Resize images before upload

این افزونه عکس ها رو سمت کاربر تغییر سایز میده و بعد آپلود میکنه(با استفاده از دستورات html5 و احتمالا جاوا)

بعد از نصب این افزونه میتونید به تنظماتش توی بخش تنظیمات> رسانه دسترسی داشته باشین. اونجا میتونید تعیین کنید که بیشترین طول و عرض عکس چقدر میتونه باشه.

دانلود از مخزن افزونه های وردپرس

دانلود از صفحه گیت هاب این افزونه

اگر این افزونه براتون کار نکرد، میتونید از افزونه Canvas Image Resize استفاده کنید که این افزونه هم کار فشرده سازی و تغییر سایز عکس پیش از آپلود هست اما من این افزونه رو تا به حال نصب نکردم:

دانلود افزونه در مخزن وردپرس

این پست رو خلاصه نوشتم اما امیدوارم مفید باشه براتون.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی