وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۱۲
آذر ۹۸

سلام دوستان

امروز میخوام در مورد مشکل جایگزین شدن کاراکترها هنگام تایپ کردن توی برنامه های مختلف بگم.

شاید این مورد برای شما پیش اومده که دارید توی مثلا برنامه «Word» متنی رو مینویسید و بعد میخواید مثلا دو خط بالاتر رو ویرایش کنید اما میبینید با اضافه کردن متن به اون خط کاراکترهای جدید با کاراکترهای موجود در اون خط جایگزین میشن.

مثلا این خط رو ما داریم:

این یک متن آزمایشی است.

و میخوایم بعد از کلمه «متن» بنویسیم «و یادداشت» که در نتیجه باید خروجی ما این بشه:

این یک متن و یادداشت آزمایشی است.

در حالی که اگر با مشکل جایگزین شدن کاراکترها مواجه باشید متن شما به این صورت درمیاد:

این یک متن و یادداشت ت.

همونطور که می‌بینید با وارد کردن «و یادداشت» به جمله، کل کلمه «آزمایشی» و بخشی از کلمه «است» خورده شده!

اما ریشه این مشکل کجاست!

این مورد در واقع شاید بشه گفت یک قابلیت هست برای نوشتار که اگر به صورت ناخواسته فعال بشه، تبدیل به ابزار آزار ما میشه (D:)

راه حل چیه!

راه حل این هست که دکمه های backspace و insert رو همزمان فشار بدین. همین :)

اگه دنبال محل این دو دکمه هستید، توجه کنید بسته به نوع صفحه کلید شما ممکنه جای اون‌ها و نوشته روی اون‌ها کمی متفاوت باشه:

و توی صفحه کلید بعضی لپ‌تاپ‌ها:

امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه :)



↓ نظرتون رو بگین ↓

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی