وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۲۳
دی ۹۸

سلام دوستان

امروز با معرفی یک سایت جذاب برای طراحان وب پارسی در خدمتتون هستم.

اگر طراح وب باشید شاید برای شما هم اتفاق افتاده که وقتی در حال طراحی یک بخشی از صفحه وب هستین توی انتخاب رنگ گیج بشین یا این که حتما از آیکون های وب بخواید استفاده کنید اما نگران افزایش حجم صفحه وب و کاهش سرعت سایت در نتیجه استفاده از وب فونت های سیمبل باشید.

اما جای نگرانی نیست سایت «متریال فارسی» اومده که به شما کمک کنه.

به طور کلی ابزارهای این سایت رو به دو بخش میشه تقسیم کرد: رنگ - کاراکتر

البته این تقسیم بندی در نسخه فعلی این سایت هست(22 دی 98) و در آینده ممکنه ابزارهای سایت افزایش پیدا کنه چون سازندگان این سایت قول توسعه ابزارها رو به کاربراشون دادن.

بخش رنگ

در بخش رنگ این ابزارها توی متریال موجوده:

  • رنگ های شاد
  • رنگ های متریال
  • رنگ های فلت
  • رنگ های اجتماعی
  • رنگ های مترو
  • رنگ های HTML
  • انتخاب کننده رنگ

توی هر صفحه از موارد بالا شما میتونید کد رنگ مورد نظرتون رو به فرمت های مختلفی از جمله : HEX, HEX#, RGB, RGBA دریافت کنید. (با کلیک روی رنگ به طور خودکار کد رنگ توی حافظه کپی میشه).

بخش کاراکتر

شما در این بخش از سایت متریال به کاراکترهای یونیکد دسترسی خواهید داشت.

اما بذارید کمی راجع به اهمیت این بخش توضیح بیشتری بدم:

در گذشته همه اجزای طراحی صفحه وب به صورت عکس بود، این کار حجم یک سایت رو خیلی زیاد میکرد که بعدها با روی کار اومدن وب فونت ها هم سایت ها به لحاظ خط زیباتر شدن و هم این که امکان استفاده از فونت های آیکون و نماد در سایت ها فراهم شد و الان طراح میتونه با قرار دادن یک فونت نماد در کنار صفحه وبی که طراحی میکنه از نمادهای این فونت در طراحیش استفاده کنه.

اما دو مشکل: مشکل اول این که استفاده از وب فونت ها حجم صفحه وب رو زیاد میکنه و مشکل دوم این که فونت های نماد خودشون معمولا حجم بیشتری در مقایسه با فونت های دیگه دارن! که مشکل دوم، مشکل اول رو هم تشدید میکنه!

اما بسیاری از طراحا یادشون میره که آیکونی که برای اون یک فونت حجیم رو نصب کردن، ممکنه کاراکتر پیشفرض یونیکدش وجود داشته باشه! این یعنی این که هیچ نیازی به استفاده از وب فونت نیست و در سیستم کاربر به صورت کاملا صحیح اون آیکون نشون داده خواهد شد.

سایت متریال در بخش کاراکتر به معرفی کاراکترهای یونیکد پرداخته و با کلیک روی هر کدوم از اونها، کاراکتر مورد نظرتون کپی میشه.

متریال بخش کاراکتر یونیکد رو به این صورت دسته بندی کرده:

  • برای طراحی کاربری
  • فلش ها
  • واحد پول
  • کاراکتر
  • اعداد
  • نقطه گذاری
  • نمادها
  • ریاضی

با آرزوی موفقیت برای تیم طراحی سایت متریال، امیدوارم ابزارهای این سایت ایرانی افزایش پیدا کنه :)

ورود به سایت متریال فارسی


کامنت های شما موجب دلگرمی ماست :) 

لطفا نظرتون رو بگین 

نظرات  (۱)

سایت رونیو رو هم ببینید

پاسخ:
درود بله 
ممنون از معرفی محمدجان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی