وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۱۸
بهمن ۹۸

سلام دوستان

امروز میخوام یک پست تخصصی تر بذارم و اون هم در مورد درس مدار منطقی هست. در این پست به طور مختصر و مفید میخوایم با منطق منفی مدارهای منطقی آشنا بشیم. دونستن این مطلب به شما در تبدیل و حل مسائل مدار منطقی کمک زیادی میکنه.

دو نوع نمایش در مدارهای منطقی استفاده میشه: منطق مثبت و منطق منفی.

یه توضیح ساده برای هر دو:

در منطق مثبت عددیک دارای ارزش بالا هست(Logic high) عدد صفر دارای ارزش کمه (Logic low) و منطق منفی عدد صفر دارای ارزش بالا هست و عدد یک دارای ارزش کمه.

بذارید مثل همیشه از مقدمه صرف‌نظر کنم و یه راست برم سر اصل مطلب که همون توضیح تفاوت گیت‌های منطقی در این دو سیستم هست:

به عکس های زیر توجه کنید تا گیت در منطق منفی و معادل اون در منطق مثبت رو ببینید:

در تصویر پایین هم تفاوت اون ها رو با توجه به جدول و معادل اون‌ها رو میبینید:

هر چند که برای توضیح این موضوع دو تصویر بالا شاید کافی بود  اما گفتم بد نیست که این عکس رو هم ببینید:

توی شکل بالا سمت چپی‌ها با سمت راستی‌ها معادل هستن.

امیدوارم این پست براتون مفید بوده باشه.

موفق باشید


کامنت های شما موجب دلگرمی ماست :) 

لطفا نظرتون رو بگین 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی