وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۰۶
دی ۹۹

سلام دوستان 

ممکنه این کد جایی در پایتون‌نویسی کمکتون کنه. در این کد ما یک آرایه دو بعدی داریم که میخوایم به لیست دو بعدی تبدیل کنیم.

توی برنامه‌نویسی ممکنه جایی نیاز داشته باشید از تابع numpy استفاده کنید و اما می‌بینید که خروجی numpy چیزی شبیه به این هست(من اسم این حالت رو میذارم حالت اول):

[array([2, 9, 7, 2]), array([ 0, 12,  5,  3]), array([14,  1,  0,  5])]

یا چیزی شبیه به این(حالت دوم):

[[ 5 56 75 83 87] [73 59 62 92 60] [70 42 62 92 72]]

اما توی کدهاتون حتما لازم دارید که فرمت معمولی لیست های پایتون رو داشته باشید نه مدل آرایه‌ای. یعنی چیزی که شما میخواید شبیه این هست:

[[2, 9, 7, 2], [ 0, 12,  5,  3], [14,  1,  0,  5]]

در ادامه همراه من باشید تا با یک کد کوتاه مشکل رو حل کنیم.

در حالت اول باید اول کاری کنیم که خروجی مثل حالت دوم بشه، برای این کار از کد زیر استفاده میکنیم. در این مثال فرض شده که خروجی my_list مثل حالت اول هست. و ما خروجی رو با استفاده از np.array به حالت دوم تبدیل کردیم.

my_list=np.array(my_list)

خروجی کد بالا باید این باشه:

[[ 5 56 75 83 87] [73 59 62 92 60] [70 42 62 92 72]]

حالا شما وارد مرحله دوم شدین، یعنی حالت دوم برای حل این موضوع کد زیر رو استفاده میکنیم:

my_list= my_list.tolist()

اگر خطایی شبیه به این داشتید:

AttributeError: 'list' object has no attribute 'tolist'

حتما یادتون رفته که توی هدر numpy رو اضافه کنید:

import numpy as np

موفق باشید

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی