وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۱۲
ارديبهشت ۰۰

سلام دوستان

امروز میخوام نرم‌افزاری رو بهتون معرفی کنم که کلاس‌های آنلاین رو میتونید باهاش با کمترین حجم و بیشترین کیفیت ضبط کنید. البته میتونید برای ساخت ویدئو‌های آموزشی یا هر مورد دیگه‌ای که نیاز به ضبط اسکرین هست هم استفاده کنید و محدودیتی در این نیست. پس در ادامه با من همراه باشید.

نرم‌افزارهای زیادی هستند که به صورت حرفه‌ای می‌تونید از صفحه ویندوز فیلم بگیرید، یکی از معروف‌ترین‌های اون Snagit و  Camtasia هستند که توصیه میکنم اگر میخواید ویدئوی حرفه‌ای آموزشی بسازید حتما از Camtasia استفاده کنید. 

بدی اغلب برنامه‌های ضبط صفحه این هست که حجم ویدئوی خروجی خیلی زیاد میشه. و در بعضی از نرم‌افزارها بعد از ضبط نیاز هست که صبر کنید تا ویدئو رندر بشه و رندر شدنش هم کلی طول میکشه و اصلا برای ضبط کلاس‌های آنلاین خوب نیست، از جمله برنامه Camtasia.

ما برای ضبط کلاس‌های آنلاین نیاز به برنامه ای داریم که این ویژگی‌ها رو داشته باشه:

  1. حجم فایل خروجی کم باشه
  2. ویدئو رو در لحظه ذخیره کنه (بدون رندر)
  3. کیفیت ویدئو زیاد باشه
البته برای مورد دوم باید این توضیح رو بدم که منظور اینه که در لحظه رندر انجام بشه نه پس از ضبط.

برنامه‌ای که همه این ویژگی‌ها رو داره اسمش bandicam هست. این برنامه با نرخ فشرده‌سازی زیاد، کیفیت رو حفظ میکنه و این ویژگی منحصر به فرد این نرم‌افزار هست.

تجربه استفاده من از bandicam نشون میده که توی این برنامه حجم کلاس 1.5 ساعته چیزی بین 150 تا 200 مگابایت هست. و کیفیتش فوق‌العاده است.

با زدن روی آیکون‌های وب‌کم، بلندگو، میکروفون و اون T در منوی بالای برنامه می‌تونید هر کدوم از این موارد رو فعال/غیرفعال کنید و تنظیمات مربوط به هر کدوم رو ببینید.

نکته دیگه‌ای که باید بگم اینه که این برنامه زبان فارسی هم داره و از منوی General در سمت چپ میتونید اون رو بزنید و بعد روی دکمه Advanced بزنید و به تب language برید و زبان فارسی رو انتخاب کنید.

سایت bandicam هم زبان فارسی داره. می‌تونید نرم‌افزار رو از خود سایت bandicam دریافت کنید که البته نسخه رایگانی که توی سایتش هست محدودیت‌هایی داره. برای دانلود پیشنهاد میشه از سایت‌های دانلود ایرانی دانلودش کنید.

موفق باشید

نظرات  (۱)

متشکرم 🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی