وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۲۳
دی ۹۱

تعمیر فلش مموری قفل شده:

چند وقت پیش یه بنده خدایی یک فلش مموری به من داد و خواست چند تا فایل از سیستم خودم براش بریزم تو فلش اما وقتی من فلش رو به کامپیوترم وصل کردم متوجه شدم که این فلش ممروی قفل شده یا اصطلاحا رایت پروتکته ! رایت پروتکت همونطور که از اسمش پیداست یعنی مراقبت از نوشتن! اگر فلش مموری شما رایت پروتکت شده باشه شما نه می تونید از اون فایلی حذف کنید و نه می تونید به اون فایلی اضافه کنید.

حالا این مشکل از کجا به وجود میاد؟! وقتی شما فلش مموری رو به صورت صحیح از دستگاه کامپیوتر قطع نمیکنید احتمال داره به این بلا دچار بشید .. اگر نمیدونید شیوه صحیح کشیدن فلش ممروی از کامپیوتر چطویه این مقاله ها رو بخونید: برای ویندوز xp این ویدئو را ببینید و برای ویندوز7 این مقاله را بخوانید.

و اما اصل مطلب: چگونه یک فلش مموری قفل شده را تعمیر کنیم؟
من در جستجویی که در اینترنت داشتم راه کار ها و برنامه های مختلفی دیدم اما مشکل فلش مموری یاد شده با هیچ کدوم این راه کار ها حل نشد مگر یکی از راه کار ها:
در اتنهای همین نوشته لینک یک فایل اجرایی رو براتون قرار دادم که باید ابتدا اون رو دانلود کنید(نترسید! حجمش خیلی کمه!)
بعد فلش مموری قفل شده رو به کامپیوتر وصل کنید.
توجه کنید که هیچ فلش مموری دیگری غیر از فلش مموری قفل شده به رایانه شما متصل نباشد!
و در نهایت فایل دانلود شده را اجرا نمایید و صبر کنید تا فرمت کردن فلش مموری کامل شود حالا فلش را جدا کرده و سپس دوباره به کامپیوتر وصل کنید! تمام شد! قفل فلش مموری شما برداشته شده..
دانلود برنامه
موفق باشید

تذکر: این آموزش برای تعمیر فلش مموری های قفل شده است و اگر فلش مموری را به کامپیوتر وصل کردید و کامپیوتر هیچ واکنشی نسبت به وصل کردن فلش نشون نداد و آیکون فلش در صفحه مای کامپیوتر ظاهر نشد به احتمال 98 درصد فلش مموری شما سوخته! و باید به فکر خرید فلش مموری باشید.
به روز رسانی (93/12/12) : یه مطلب در این باره در وبلاگ دوستمون میثم علی‌پور دیدم که مرور راه کار ایشون هم شاید برای شما مفید و مؤثر واقع بشه: نمایش نوشته
به روز رسانی (99/10/19) اگر همه کارایی که گفته شد رو انجام دادید و مشکل حل نشد، این پست رو هم بخونید و انجام بدید شاید مشکل قفل فلش مموری حل بشه: نمایش نوشته

نظرات  (۲۰)

۲۸ دی ۹۱ ، ۱۱:۴۸ کوچک شما عباس
خیلی خوب بود با سچاس فراوان
پاسخ:
خواهش میکنم عباس آقا؛
البته اشتباه تایپی در نظری که دادی وجود داره! سچاس=سپاس
سلام.خیلی ممنون از راهکارتون.خیلی خوب بود.
پاسخ:
سلام بر شما؛
خواهش میکنم.
خوشحالم از این که مطلب براتون راهگشا بوده.
داداش این برنامه اصلا نصب نمیشه
چه برسه به اینکه مشکلشو حل کنه!
چیکار کنم؟
پاسخ:
دوست گرامی؛
من دوستانه مطلبی نوشتم که مشکل شما رو حل کنم حال این که نه از شما پولی برای نوشتن این متن دریافت کردم و نه مقامی.. ، پس دوست عزیز انتظار من این است که طلبکار نباشید و با لحن دوستانه مشکل خودتان را بازگو کنید تا دوستانه بررسی و حل کنیم..
شما متن را با دقت بیشتری میخواندید متوجه می‌شدید که علت اجرا نشدن برنامه چه بوده است..
اگر فلش مموری به رایانه متصل نمایید و رایانه واکنشی نسبت به اتصال نشان نداد و آیکون فلش در صفحه مای‌کامپیوتر ظاهر نشد به احتمال 98 درصد فلش مموری شما سوخته است و همچنین برنامه تا قبل از اتصال فلش مموری به رایانه اجرا نمی‌شود.
البته اگر آیکون فلش مموری در مای‌کامپیوتر پیداست ولی برنامه اجرا نمی‌شود به احتمال زیاد برنامه با سیستم عامل(ویندوز) شما همخوانی ندارد و شما برای انجام عملیات تعمیر فلش باید با سیستم عامل های دیگر اقدام بفرمایید.
ضمناً این راه کار کاملا عملی است و من با همین راه کار فلش قفل شده را باز کردم و همچنین دوستان دیگری در نظرات قبلی استفاده کرده اند.
موفق باشید

سلام خیلی عالی بود ممنون
پاسخ:
سلام و سپاس
خوشحالم که مشکل شما حل شده.
موفق باشید
سلام آقای نجفی عزیز
با تشکر فراوان از فایلی که گذاشتید متاسفانه این فایل فلش من رو با اینکه سیستم اون رو می شناسه و آیکون اون توی My computer هست، پیدا نمیکنه و پیغام USB flash drive not found رو میده
به نظرت راه دیگه ای هست؟
پاسخ:
سلام بر شما ممنون
*به درگاه های دیگه‌ی usb سیستمتون متصل کنید و دوباره تست کنید.
*با سیستم دیگه ای تست کنید ببینید باز هم مشکل باقیه..
- غیر این دو راه ، دیگه کاری از دست من ساخته نیست :(
موفق باشید

سلام  فلش مموری را قفل گذاشتم میخواهم بازکنم روی دستگاه دیگر به جز کامپیوتر خودم باز نمیشه لطفا من راراهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
سه راه دارید:
* با هر برنامه یا هر روشی که قفل گذاشتید با همون روش قفلشو باز کنید.
** فلش رو به سیستمتون متصل کنید و به صورت عادی فرمت کنید.
*** اگر با دو روش بالا قفل باز نشد با همین برنامه و روشی که من توضیح دادم قفل قلش رو باز کنید.
موفق باشید
سلام من فلشم و وصل کردم شناخت ولیبا این برنامه فرمت نشد یه راه حل دیگه سراغ دارید

دوباره مزاحم شدم
پیغام میده که با این ic ساپورت نمیشه
پاسخ:
سلام بر شما
این حرفا چیه..! مراحم هستید..
نمیدونم.. روشهایی که به دوستان دیگه گفتم رو هم امتحان کنید شاید جواب داد.
موفق باشید

سلام

من فلش مموریم را قفل کردم . بجهت اینکه در محل کارم کسی نتونه به اطلاعات آن دست پیدا کنه . اما الان نه مطلبی ااز آن بردارم و نه چیزی اضافه کنم.

برنامه ای هم که با آن قفلش کرده بودم. هیچ گزینه ای برای برداشتن قفل نداره

نمی دونم باید چکار کنم

با این برنامه می شه قفل فلش را باز کرد

پاسخ:
سلام بر شما
ابتدا یک نکته: وقتی می خواهید از یک برنامه استفاده کنید ابتدا تست و ارزیابی خودتون رو کامل انجام بدید تا مطمئن بشید نرم افزار قابلیت های مورد نظرتون رو داره یا نه.. البته اگر بخواهید مثل این نرم افزار های فقل گذار و غیره رو تست کنید حتما یه پوشه بسازید و یک فایل بی اهمیت درونش قرار بدید و بعد تست کنید!
شما باید بررسی های لازم رو از ابتدا انجام میدادید اما اگر مورد خیلی مهمی در حد امنیت ملی هست[!] ، اسم برنامه ای که باهاش رمز گذاشتید رو بفرمایید تا بررسی کنم.
سلام آقای نجفی
من نمیدونم این برنامرو چطور راه اندازی کنم دانلود کردم ولی نمیدونم چطور باهاش کار کنم میشه لطف کنیین بیشتر توضیح بدین...مرسی
پاسخ:
سلام بر شما
خیلی راحت توضیح داده شده:
بعد از دانلود برنامه، فلش مموری قفل شده رو به کامپیوتر وصل کنید.
توجه کنید که هیچ فلش مموری دیگری غیر از فلش مموری قفل شده به رایانه شما متصل نباشد!
و در نهایت فایل دانلود شده را اجرا نمایید. وقتی اجرا شد خودش خودکار شروع به تعمیر میکند و نیاز به عمل خاصی نیست.

سلام اقای نجفی میخواستم بگم برنامه تو ویندوز xpبازنمیشه چیکار کنم راهنماییم میکنید

ممنون

پاسخ:
سلام
تست شده.
۲۴ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۵۰ حمید علیزاده
سلام آقای نجفی
این نرم افزار فقط در ویندوز ایکس پی کار میکند؟
من در ویندوز 7 نرم افزارو دانلود کردم ولی خاستم ران کنم
preformat not supports this ic
پاسخ:
سلام
نمیدانم اما فک کنم برای 7 هم تست کردم ( الان یادم نیست دقیق)
البته پیام میگه این ic پشتیبانی نمیشه
سلام میشه بگید فلشی ک سوخته چه جوری عمل میکنه،من وقتی فلشمو وصل میکنم آیکونش میاد میتونمم فرمتش کنم اما بعد دوباره یه حجمیو نشون میده ک استفاده شده توشم هیچ فایلی نیست با این یرنامه ام میگه not found ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام بر شما
البته فلش داریم تا فلش. من خودم فلش تقلبی بهم افتاده تا به حال!!
اما اگر قبلا سالم بوده باید گارانتیش رو بررسی کنید و معمولا فلش ها گارانتی تعویض دارند.
و اما حالت سوم که اول سالم بوده حالا خراب شده و گارانتی هم نداره! :( اگر فلشتون این مدلیه باید از روش بیان شده تست کنید و اگر باز هم مشکل پا برجا بود، دیگه کاری از دست من ساخته نیست :( و شرمنده ام!
موفق باشید :)
متشکرم
سلام من فلاشم رو قفل زدم اما اصلا تو هیچ کامپیوتری باز نمیشه با این روش هم  USB flash drive not found  میاد چی کاار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ:
سلام. اگر فرض رو بر این بگیریم که ندانستن عیب نیست، نمیدانم!  :(
امیدوارم بتونید هر طور شده مشکل فلش رو حل کنید اما متاسفانه من راهی غیر این برای تعمیر فلش قفل شده‌ی خودم پیدا نکردم و اون رو هم در اختیار گذاشتم.
سلام من دانلود کردم ولی باز نمیشه واین ارور رو میده usb flash drive not found
پاسخ:
سلام
آره ممکنه برای بعضی فلشا کار نکنه
متشکر از راهنمایی شما
پاسخ:
قابلی نداشت 

اه اه ا ه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه

مسخره بود

کار نمیکرد

حیف مگابایتی ک خرج کردم


پاسخ:
خخخخ
خیلی هم حجم نداشت، ها... :)
مرسی
فلشم درست شد .
پاسخ:
خدا رو شکر :)
مرسی خیلی زحمت کشیدی فلشم درست شد
پاسخ:
خوشحانم که مفید بوده براتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی