وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

۱۷
آبان ۹۱

سلام


با استفاده از سایت تحریرگر می توانید به آسانی و بدون نیاز به عضویت و یا پرداخت شارژ و.. به صورت آنلاین متن مورد نظرتان را نوشته و با زدن یک کلیک آن را به تصویری با خط زیبای نستعلیق دربیاورید.
و بعد از آن را ذخیره کرده و در طرح های خود استفاده کنید.
در سایت تحریرگر همچنین می توانید برای متن خود کادری از میان کادر های پیشفرض سایت برگزینید تا به نوشته خود زیبایی بیشتری بدهید و حتی میتوانید خروجی را چاپ نمایید.
برای ورود به سایت تحریرگر اینجا کلیک کنید
راستی.. تعریف تحریرگر رو از زبان خودش هم بشنوید بد نیست:
"بسته نرم افزاری برخط و رایگان تحریرگر، امکان این را به شما می دهد که به سادگی بتوانید فرم های تبریک، لوح و سایر متون فارسی را به خط نستعلیق، آنلاین بنویسید. شما می توانید با انتخاب طرح قاب برای حاشیه، به زیبایی و جذابیت متن نستعلیق خود بیفزایید."
۲ نظر ۱۷ آبان ۹۱ ، ۲۱:۵۸
سجاد نجفی
۰۷
آبان ۹۱

سلام!


در این پست می خوام براتون یک موتور جستجوگر فارسی را معرفی کنم.

موتور جستجوی سلام:

قبل از معرفی باید یک تعریف از Meta search engine داشته باشم که البته با این تعریف موتور جستجوگر سلام هم معرفی می شود:

موتوی‌های جستجوگر مستقل مانند گوگل و یاهو و بینگ دارای پایگاه داده مستقل هستند بدین معنا که هر‌گاه کاربر کلمه را در موتور جستجوگر سرچ می‌کند موتور جستجوگر به دنبال آن کلمه در پایگاه داده خود می‌رود نه در سایت‌های اینترنتی! در واقع ربات‌های موتور‌های جستجوگر مستقل، قبلا در سایت‌های اینترنتی گشت و گذار می‌کنند و مطالب درون سایت‌ها را در پایگاه داده موتور جستجوگر ذخیره می‌کنند و هنگامی کاربر چیزی را در موتور جستجوگر سرچ می‌کند همه اطلاعات در پایگاه داده آماده ارائه بر اساس الگوریتم خاص آن موتور جستجوگر‌اند. نتایج مرتبط‌تر به کلمه سرچ شده نشان از برتری الگوریتم سرچ موتور به شمار می‌رود که در این مورد گوگل از دیگران پیشی گرفته است.

موتورهای فوق جستجو یا‌‌ همان Meta search engine دارای پایگاه داده مستقلی از سایت‌های اینترنتی نبوده و بر مبنای نتایج موتورهای جستجوی معمولی کار می‌کنند.
در واقع در یک موتور فوق جستجو یا META-Search engine، کلمات کلیدی تایپ شده توسط کاربر، بطور همزمان برای چندین موتور جستجوی دیگر ارسال شده و پس از دریافت همه نتایج، پاسخ های آن‌ها با استفاده از تکنیک هایی ادغام شده و نتیجه نهایی به کاربر تحویل داده می‌شود.
به عبارتی هدف اصلی آن‌ها، شناسایی، جمع بندی و استفاده از نقاط قوت دیگر موتورهای جستجو است.

موتور جستجوگر سلام از نوع Meta search engine است.

۳ نظر ۰۷ آبان ۹۱ ، ۰۹:۴۰
سجاد نجفی
۰۴
آبان ۹۱

سلام دوستان :)

اگر برنامه نویس خوبی هستید این مطلب رو حتما بخونید:

ثبت نام مسابقه برنامه نویسی بیان که امسال به صورت بین المللی برگزار می شود آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مسابقه علمی آن لاین مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان را ارزیابی می کند و مرحله اول مسابقه سال ۹۱ از روز پنج شنبه ۴ آبان به مدت سه روز برگزار می شود و نفرات برتر به مرحله بعدی راه پیدا می کنند.

در مرحله سوم نیز که به صورت حضوری برگزار خواهد شد، ۲۰ برنامه نویس ایرانی با ۲۰ برنامه نویس برتر خارجی طی ۳ ساعت به رقابت خواهند پرداخت.

انتخاب زبان برنامه نویسی در این مسابقه انفرادی آزاد است و سوال های آن توسط برنامه نویسان شرکت بیان که از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر و ریاضی هستند طراحی شده است.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات یبشتر می توانند به آدرس contest.bayan.ir مراجعه کنند.

۰ نظر ۰۴ آبان ۹۱ ، ۲۱:۴۱
سجاد نجفی
۰۱
آبان ۹۱

پرسش

سلام دوستان؛

به درخواست یکی از یاران دانشگاهی این پست رو براتون نوشتم. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.

آیا شده برای یافتن جواب یکی از سوالات رایانه ایتون از اطرافیانتون کمک بخواید و اونها نتونن شما رو راهنمایی کنن، یا اینکه از بس سوال میکنید از دستتون فراری باشن!! یا این که خجالت بکشید از اون ها سوال کنید؟؟! اگر اینطوریه پس همیشه ممکنه یه سوالتون بی جواب مونده باشه! حالا راه حل چیه؟

راه حل های زیادی وجود داره که به جواب برسید از جمله آزمون و خطا و ..

اما یکی از اون راه حل ها پرسیدن سوال در انجمن های گفتگوی اینترنتی و همچنین در سایت های پرسش و پاسخ مربوط به موضوع سواله.

در این پست قصد دارم چند سایت پرسش و پاسخ اینترنتی و چند تا هم انجمن اینترنتی به شما دوستان معرفی کنم تا به وسیله اون ها به جواب برسید.

۲ نظر ۰۱ آبان ۹۱ ، ۱۶:۱۹
سجاد نجفی