وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۱۸
شهریور ۹۲

سلام دوستان

یکی از کاربران محترم درخواست آموزش قرار دادن آمارگیر برای وبلاگ رو داشتن لذا این آموزش برای همه شما دوستان نوشتم.

آمارگیری خیلی برای سایت یا وبلاگ میتونه مفید باشه شما وقتی بدانید که بازدیدکننده های شما بیشتر به کدوم قسمت از سایت/وبلاگ شما رجوع می‌کنند قطعا آن قسمت از سایتون رو تقویت میکنید و بیشتر از سایر قسمت ها اهمیت می‌دهید. همچنین وقتی بدونید که یک قسمت از سایت شما هیچ مخاطبی نداره یا اون بخش باید کم رنگ بشه یا کلا اون بخش رو بردارید.

سایت‌های آمارگیر زیادی و با امکانات مختلف و متنوعی وجود داره که با کمی جستجو در اینترنت میتونید خیلی از این سایت‌ها رو پیدا کنید. در نمونه ایرانی اون ها دو سایت آمارگیر وبگذر و پرشن استت معروف‌ترین اند و در نمونه خارجی اون یکی از سایت‌های قدرتمند و قابل اطمینان برای آمارگیر، سایت statcounter هست.

در این آموزش ما قصد داریم ببینیم چطور میشه کدهای آمارگیر سرویس وبگذر رو در وبلاگ بلاگفایی قرار داد.

اول آموزش به کسایی که میخوان از سایر سیستم های آمارگیر استفاده کنن بگم که روش کار تقریبا یکسانه و در هر سیستم آمارگیر شما آدرس سایت/وبلاگ رو به سیستم میدی و در نهایت یک کد به شما میده که باید در قسمت کدهای وبلاگ/سایتت بذاری.
بریم برای آموزش به قول گفتنی قدم به قدم! پس قدم رو!  1 2 3 4!

1*در مرحله اول باید در سایت وبگذر عضو بشید:
      در بالای سایت وبگذر سمت چپ، نوشته «عضویت» روی اون بی‌زحمت کلیک بفرمایید :)
      بعد آدرس ایمیلتون رو با دقت و درست بنویسید. (آخه بعضی‌ها فکر میکنن وقتی میگی آدرس ایمیلتو بگو باید سه تا دبلیو اولش بذارن!)
      -تبصره! : دوستانی که هنوز ایمیل ندارن و اساسا چمدونن که ایمیل چی هست و چه شکلیه اینجا رو کلیک کنن!
      ادامه آموزش: بعد از این که آدرس ایمیلتون رو به سلامتی وارد کردید بر روی دکمه «ارسال ایمیل تایید» کلیک کنید.
      بعد وارد ایمیلتون بشید و روی ایمیلی که وبگذر براتون ارسال کرده رو بازش کنید و روی لینکی که براتون ارسال کرده کلیک کنید تا به مرحله بعد از عضویت برید. در این مرحله از شما ایمیل و رمز عبور و.. و آدرس سایت و.. را از شما درخواست میکنه که شما به دقت وارد می‌کنید و بعد دکمه عضویت در سایت رو کلیک کنید و اگر اطلاعات رو درست وارد کرده باشید باید این پیام رو ببینید: «عضویت شما با موفقیت کامل شد. به قسمت ورود به سایت مراجعه کنید.»
این از مرحله اول. بریم مرحله دو :)
2*در این مرحله باید کدی رو که میخوایم در وبلاگمون قرار بدیمو از وبگذر بگیریم.
      بعد از انجام موفقیت آمیز مرحله یک در بالای صفحه سمت چپ نوشته «ورود» روش کلیک کنید تا به صفحه ورود برید. در اینجا ایمیل و کلمه عبور از شما درخواست میشه که ایمیل، همون ایمیلی هست که در مرحله عضویت وارد کردید و رمز رو هم که در مرحله قبل انتخاب کردید وارد کنید و دکمه «ورود به سایت» را کلیک کنید.
     بعد از ورود در تقریبا وسط صفحه نوشته «شمارنده‌های ایجادشده» و پایینش نوشته «هیچ شمارنده ای ایجاد نشده است» و زیر این سمت چپ نوشته «+ایجاد شمارنده جدید»، روی این کلیک کنید. در صفحه ای که باز میشه موارد خواسته شده رو وارد کنید. مهمترین مورد خواسته شده در این صفحه آدرس سایت هست که باید آدرس کامل وبلاگتون رو وارد کنید مثلا آدرس وبلاگ من در بلاگفا اینجوری میشه: http://sajjadnajafi.blogfa.com و در نهایت ایجاد شمارنده رو کلیک کنید تا وارد صفحه‌ای بشید که کد رو به شما نمایش میده. در این صفحه بر روی «ذخیره در clipboard» کلیک کنید تا کد کپی بشه(اگر کلیک کردید اما چیزی کپی نشده بود، روی کد کلیک راست کنید و سپس copy رو از کلیک راست بزنید). این مرحله هم تموم شد باید بریم سر وقت گذاشتن کد وبگذر در وبلاگ..
3*در این مرحله میخوایم کدی رو که وبگذر به ما داد رو بذاریم در قسمت کدهای وبلاگمون
     اول وارد حساب کاربری خودتون در بلاگفا شوید بعد از منوی سمت راست روی «تنظیمات و دیگر امکانات» کلیک کنید. در صفحه ای که باز میشه نوشته «کدها و جاوا اسکریپتهای اختصاصی کاربر» روی این کلیک کنید. بعد از کلیک صفحه ای باز میشه که یک کادر خالی وجود داره که مخصوص کد های آمار و.. است شما باید کد وبگذر رو در اینجا قرار بدید(به قولی Paste کنید) و بر روی دکمه ثبت کدها کلیک کنید.
   اگر بخواهید کدی غیر از آمارگیر به وبلاگتون اضافه کنید باید کدشو زیر کد آمارگیر یا بالای اون قرار بدید. در واقع کدها رو میون هم قاطی نکنید! :)

4*بعد از کلیک بر روی دکمه ثبت کدها وبلاگتون رو مشاهده کنید.. اوو آمارگیر وبگذرو ببین!
راستی میبخشید اگر آموزش مفصل شد! امیدوارم توضیحاتم خسته کننده نبوده باشه!
 
*** پایان!

نظرات  (۹)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام،خدا قوت
اینم ایمیل ما
**********************
پاسخ:
سلام بر شما
ممنونم.. براتون ایمیل فرستادم.
موفق باشید

عالی بود

آقا دمت گرم دیگه داشتم مریض میشدم مرسی که به دادم رسیدی.
ببخشید من تموم کارایی رو گفتید انجام دادم ولی وقتی میخام کد رو تو قسمت جاوا اسکریت بزنم مینویسه وارد کردن کد برای حذف تبلیغات و لینک غیرمجاز ممنوع میباشد. چیکار باید بکنم ؟؟؟
پاسخ:
آره متاسفانه بلاگفا قوانین سختگیرانه ای برای قرار دادن کد ها گذاشته :|
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۳۰ حمید رضاگرجی
بسیار عالی

تو بلاگفا میگه برای حذف تبلیغات و لینک غیرمجاز ممنوع میباشد. چیکار باید بکنم ؟؟؟

یعنی نمیشه؟؟؟
پاسخ:
نه نمیشه! :(
از یه آمارگیر دیگه استفاده کن شاید بشه.
بلاگفا خیلی سختگیر شده.
دمت گرم
عاااااالی بود ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم.
موفق باشید
عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی