وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۲۵
تیر ۹۲

سلام دوستان؛

هر کسی یه طوری تایپ میکنه مثلا من با ده انگشت یکی با هشت تا یکی با 6 و یکی دیگه با 5 انگشت..

بهترین روش تایپ، تایپ با ده انگشت هست که البته بدون نگاه کردن به صفحه کلید باشه.(من با نگاه به صفحه کلید ده انگشتی تایپ میکنم! :)

بهترین روش هم برای کسب این مهارت فقط و فقط تمرین کردنه.. در ادامه به روش‌های تمرین و نرم افزارهایی در این زمینه خواهیم پرداخت..

نکته مهم این هست که شما باید روش درست تمرین تایپ رو بدونید:

شما رو ارجاع میدم به لینک هایی از مقالات تایپ ده انگشتی:

 مقاله آموزشی 1 - مقاله آموزشی 2 - مقاله آموزشی 3 (ویکی پدیا) 

اگر حوصله ندارید همه مقاله های بالا رو بخونید توصیه میکنم مورد اول رو که به صورت خلاصه توضیح داده شده بخونید.

و اما حالا که میدونید روش کار چی هست بریم سراغ معرفی برنامه های تمرینی برای تایپ ده انگشتی:


1- نرم افزار EZ type 2008

جهت دانلود باید در انجمن گفتگوی پرشین تولز عضو باشید و بعد به این صفحه برین.

* این نرم افزار نیمه رایگان هست. من با این نرم افزار کار کردم و خیلی خوشم اومد به صورت مرحله ای طراحی شده و شما با کسب امتیاز هر مرحله وارد مرحله بعد می شوید.

* تمرین تایپ ده انگشتی زبان فارسی


2- نرم افزار Touch Typing Tutor

برای دانلود این برنامه روی اسم برنامه کلیک کنید.

این برنامه هم محیط جذابی داره و برای یادگیری تایپ ده انگشتی زبان فارسی، انگلیسی و.. هست که ابتدای نصب باید فارسی را از لیست زبان ها انتخاب کنید.


3- نرم افزار پژواک

برای ورود به وبلاگ پشتیبانی و دانلود این برنامه اینجا کلیک کنید.

* برای تمرین تایپ فارسی


4- نرم افزار Persian Type Tutor

سایت پشتیبان این برنامه: کلیک کنید

دانلود برنامه: کلیک کنید

* برای تمرین تایپ فارسی و انگلیسی

* تصویر اول این نوشته مربوط به محیط این نرم افزار است.


امیدوارم همه ما بتونیم یه روز که به زودی باشه تایپیست بشیم تا حداقل بتونیم کار خودمون رو راه بندازیم!   :)

موفق باشید



به روز رسانی مهم این پست:

خیلی اتفاقی با یک وبسایت آشنا شدم که تایپ ده انگشتی رو به صورت تعاملی بهتون آموزش میده. تا چند درس اول هم رایگان هست و میتونید آموزش ها رو رایگان شروع کنید. من که خیلی از طراحی و ایده آموزششون لذت بردم. گفتم برای شما هم به اشتراک بذارم.

این آدرس سایتشون هست:

یوتایپ: بهترین روش آموزش تایپ ده انگشتی فارسی و انگلیسی (utype.ir)


نظرات  (۲۷)

سلام ممنون از راهنمایت ولی من هرکاری میکنم فقط بایک دستم فقط با پنج انگشت انجام میدم میخوام زیاد تمرین کنم شاید 10 انگشتی یاد بگیرم
پاسخ:
سلام، خواهش میکنم
من هم وقت و حوصله تمرین کردن رو ندارم در نتیجه ده انگشتی تایپ میکنم اما با نگاه به صفحه کلید :) نگران نباش اگر تمرین کنی حتما یاد میگیری فقط نکته اصلی همین حوصله کردنه.
موفق باشید
سلام خیلی ممنونم. عالیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
پاسخ:
سلام بر شما،
سپاس از ارسال دیدگاه :)
موفق باشید
سلام ..
ممنون از برنامه خوبی که تو سایتتون گذاشتید...
واقعا عالیه
پاسخ:
سلام بر شما
قابلی نداشت.
عالی بود
واقعا ممنونم
پاسخ:
خوشحالم که مورد پسند بوده.
موفق باشید
زبان فارسیش واسه من بهم ریخته میشه....مشگل کجاااااست؟

پاسخ:
کدوم نرم افزار رو نصب کردید؟
خدا خیرتون بده...
پاسخ:
ممنون :)
همچنین شما عزیزان رو خداوند خیر بده که با دعاهاتون به بنده امیدواری میدید تا باز هم مطالب مفید رو به اشتراک بذارم.
خوبه ولی اوایلش تمرین زیاد داه که آدم زود خسته میشه ولی بازم ممنون خوب بود
پاسخ:
آره... همینطوره
مهمترین کار در تایپ تمرین زیاد و مستمر هست. حتی اگر شما در یک مقطع تایپیست خوبی بشید و بعد یه مدت رها کنید، سرعت تایپ شما به شدت کاهش پیدا میکنه و برای رسیدن به رکورد قبلیتون باز دوباره باید تمرین کنید.
سلام
وواااای ممنون من چهارمیو نصب کردم  دستت درد نکنه آقا سجاد آخه من خیلی سرچ کردم که خدا را شکر این وبلاگو پیدا کردم دعا کنین زود یاد بگیرم. البته تایپم سریعه ها اما بدون نگاه کردن به کیبورد نمیتونم .
بازم ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
دعا کردم :)
ان شاءالله به لطف خدا سریع‌تر یاد بگیرید.
موفق باشید
خیلی خوب بود اما وقتی اشتباه میکردم هیج نرم افزار متوجه نمیشد و همین جوری میرفت جلو
۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۴۲ زهرا اسناوندی
من نمی تونم دانلود و نصب کنم لطفا کمکم کنید.
پاسخ:
یکی نیست به خودم کمک کنه :)
هدف بنده فقط معرفی نرم افزارها بوده و پشتیبانی اونها رو از مرجع ارائه دهنده نرم افزار ها بخواهید.
۰۸ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۵۵ هادی هدایت
با تشکر از معرفی مختصر اما پرمغز شما. با ذکر منبع در نوشته‌‌ای استفاده شد.
پاسخ:
تشکر از شما
بسم الله الرحمن الرحیم
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 

سلام خیلی ممنون
انشاءالله سربلند باشید
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 

سلام بر شما
همچنین.
موفق باشید
داداش خیلی کارت درسته دمت گرم
پاسخ:
ممنون. لطف داری
حاجی
خیلی ضعیفه
برا فارسی نوشتن هر حرفی رو بزنی قبول میکنه
فقط به spac حساسه
انگلیسیشم متنش رو در هم ریخته نوشتید و اصلا جالب نیس
لطفا درستش کنید
ممنون
پاسخ:
خخخخ
چی ضعیفه!
من که طراح نرم افزار نیستم. فقط معرفی کردم :)
به سایت های خودشون مراجعه کنید و از اونها پشتیبانی بخواهید. با تشکر ;)
۲۲ آبان ۹۳ ، ۰۳:۰۷ علی حسین بخشی
سلام واقعا عالی بود آقا سجاد مشخصاتت بفرست برام تا تا لینکت کنم
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از شما
هر طور صلاح میدانید لینک کنید :) مثلا پیشنهاد میشود تحت عنوان «تجربه‌های وبگردی یک دانشجو» لینک نمایید.
با سلام و خسته نباشید بنده از این برنامه : نرم افزار Persian Type Tutor

استفاده کردم عالی بود مرسی
این متن رو هم با همین روش ده انگشتی تایپ کردم
پاسخ:
سلام و درود بر شما :)
امیدوارم بتونید تمرین کنید و در تایپ ده انگشتی حرفه‌ای شوید.
ممنونم واقعا عالی و فوق العاده ست.....
پاسخ:
قابلی نداشت. موفق باشید
دستت درد نکنه 
خیلی مفید بود 
پیروز و سربلند باشی
پاسخ:
ممنون
همچنین
پیروز باشید
خیـــــــــلی ممنون.زیاد استفاده بردم:)
پاسخ:
موفق و پیروز باشید
با تشکر فراوان خیلی کمکم کرد این نرم افزار دستتون واقعاً درد نکنه

پاسخ:
خواهش میکنم قابلی نداشت
دمتون گررررررررررررررررررررررررررررررم
۰۶ اسفند ۹۳ ، ۱۷:۰۴ یوســــــفی
با سلام 

مطالب خوبی بود خواستم نرم افزار 
Fast Typing – Golden fingers رو خدمت دوستان معرفی کنم نرم افزار جدید  و بسیار کامل هست زبان فارسی انگلیسی و عربی  و حتی اعراب و حرکت گذاری ها رو یاد می ده از دست ندید ! اگه میشه از نویسنده نرم افزار رو نیز معرفی کنند تا دوستان استفاده کنن 

سایت سازنده 
http://www.farazsoft.ir/?p=19
پاسخ:
سلام
این نرم افزار رو هم بررسی کردم . بد نیست اما هنوز هم جای پیشرفت داره.
در هر صورت نسبت به قیمتش خوبه :)
خیلی مردی و با صفا
پاسخ:
ممنون و همچنین شما :)
سلام 
ایول دمت گرم بخصوص برای این برنامه آخریه خیلی باحاله.
من تو این سایت تایپ ده انگشتی را یاد گرفتم

Www.type10.ir
سلام ببخشید این نرم افزار های که برای دانلود گذاشتین فقط رو رایانه نصب میشن یا تو موبایل هم میشه نصب شه. ممنون
پاسخ:
سلام. این نرم افزارها برای آموزش تایپ ده انگشتی در صفحه کلید کامپیوتر هستن و معمولا برای همین خاطر روی کامپیوتر فقط نصب میشن.
موفق باشید
۲۰ بهمن ۹۷ ، ۰۲:۳۵ علی سجاد موحد
سلام
برعلاوه بر نرم‌افزارها، بازی‌های خوب و سالم تایپی هم خوبه.
پاسخ:
سلام بر شما
بله همینطوره الان برنامه های آموزش تایپ گسترش بسیار بیشتری پیدا کرده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی