وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۰۴
آذر ۹۲

سلام دوستان

در این ساعت با آموزش ایجاد خبرنامه برای ارسال ایمیل به صورت گروهی و همچنین برای استفاده های مختلف همچون وبلاگ و وبسایت و ایمیل مارکتینگ و.. در خدمت شما هستم. اگر آماده اید ادامه مطلب رو مشاهده کنید..

بدون مقدمه و فقط با دو نکته بریم سرغ آموش:
* نکته: با این روش شما می‌توانید در هر ماه 12 هزار ایمیل به 2 هزار نفر ارسال کنید و البته ایمیل‌ها همه به اینباکس فرستاده می‌شوند!
* نکته2: با این روش شما می‌توانید ایمیل خود را زیباسازی کنید و با قالب زیبایی به دوستانتان ارسال کنید.

و اما روش کار!
  • عضویت

ابتدا وارد سایت این صفحه شده و عضو شوید: «اینجا کلیک کنید»
بعد از تایید عضویت توسط ایمیل (یک ایمیل برای شما ارسال میشود که حاوی لینک فعالسازی اکانت است و شما باید بر روی آن لینک کلیک کنید)
صفحه ای باز میشود که اطلاعات کاربری را از شما درخواست میکند. در این فرم موارد مختلفی وجود دارد که نیاز به توضیح نیست فقط دو نکته یک) اینکه در قسمت وبسایت اگر شما وبسایت ندارید آدرس وبلاگتان را بنویسید اگر وبلاگ هم ندارید میتوانید در قسمت وبسایت آدرس صفحه شبکه اجتماعی خودتان را قرار دهید. و نکته دوم) در قسمت کمپانی هر چیزی بنویسید مهم نیست :)
و بعد ثبت اطلاعات فرم وارد اکانت خودتان میشوید.
  • ایجاد لیست ایمیل

بعد از ورود شما باید لیست ایمیل خودتان را ایجاد کنید:
توجه کنید که الان بالای صفحه نوشته شده: Dashboard اگر همین رو نوشته ادامه رو بخونید:
*وسط صفحه نوشته Create a list دکمه سمت راست اون رو که به همین نام هست رو کلیک کنید.
* در صفحه باز شده اگر تا به حال لیست ایمیلی ایجاد نکرده باشید نوشته: You have no Lists و بالای صفحه یه چیزی داره اشاره میکنه به  Create list شما روی این کلیک کنید.
* در فرمی که باز شده اطلاعات ارسال کننده از شما درخواست شده.. موارد رو پر کنید اما نکات:
      1- قسمت Default "from" name اسم ارسال کننده ایمیل هست و به کسانی که ایمیل ارسال کنید این اسم نمایش داده میشود.
      2- قسمت Default "from" email هم ایمیلی هست که به کسانی که ایمیل ارسال میشود معرفی میشود و آنها به این ایمیل میتوانند پاسخ دهند یا همان reply کنند.
     3- سایر موارد زیاد اهمیت ندارن(طوری وارد کنید که سیستم به شما گیر نده :)  ) اما در قسمت آخر نوشته Notifications شما میتونید هر سه تیک رو بزنید یا نزنید، Notifications برای این هست که اگر کسی عضو خبر نامه شما شد و یا کسی عضویت خودشو از خبرنامه شما لغو کرد بوسیله ایمیل به شما اطلاع رسانی بشه.
     4- قسمت هایی که بالاش نوشته Optional هم یعنی پر کردن اون قسمت اختیاری هست و نوشتنش ضرورتی نداره.
     5- در قسمتی که نوشته: Remind people how they got on your list شما باید در کار پایینش یه جمله ای بنویسید تا به دوستانتان یادآوری کنید که چرا اسم های آنها در لیست شما قرار گرفته! برای مثال من این رو میگم:
You received this email because you are a member of my newsletter.
     6- قسمت Email format هم مهم نیست و شما میتونید تیک رو بزنید یا نزنید!
در پایان روی save کلیک کنید تا بعد در صفحه جدید این پیام برای شما نمایش داده شود:

Excellent! You have a brand new list.

و بعد کمی پایینتر نوشته شده What next? Import Contacts · Signup Forms خب شما دو راه دارید اول مخاطبین رو وارد کنید یا اول فرم عضویت در خبرنامه رو! من اول مخاطبین اولیه رو وارد میکنم:

پس روی Import Contacts کلیک کنید:

پس از کلیک صفحه ای باز میشه که در جایی که نوشته View the import history for this list پایین اون پر از مستطیلهایی هست که یه چیزایی درون اونها نوشته شده! نگران نباشی زیاد مهم نیستن! شما در این مرحله باید لیست ایمیل هایی که میخواید به اونها خبرنامه ارسال بشه رو وارد کنید:

اول نوت پد رو باز کنید و بعد در هر خط از نوت پد ویندوز ایمیل یکی از دوستانتون رو وارد کنیدو همینطور به خط های بعدی برید و ایمیل های سایر دوستان رو وارد کنید. و سپس ذخیره کنید (اسمشو فایل رو احتیاطا انگلیسی بنویسید). بعد در سایت اولین مستطیل رو کلیک کنید (روی اون نوشته شده Upload from a CSV or TXT File بعد وارد صفحه جدیدی میشید اینجا دکمه Browse رو بزنید و فایل تکست رو انتخاب کنید و open رو بزنید و بعد Upload List رو کلیک کنید. بعد سیستم ایمیل ها را پردازش میکند و بعد لیست ایمیل شما ایجاد میشود.

  • اعضای جدید لیست ها

حالا فرض کنید یکی از دوستان شما میخواد به لیست اضافه شود چند راه وجود دارد که با هم بررسی میکنیم (اگر حوصلشو ندارید برید پایینتر و قسمت ارسال ایمیل رو بخونید)

         1- روش اول این هست که شما به صورت دستی ایمیل دوستتون رو در لیست قرار بدید:

              *وارد لیست مورد نظر بشید بعد از منویی که زیر اسم لیست قرار داره و از قسمت Manage subscribers ، روی Add subscriber کلیک کنیدو اطلاعات دوستتون رو وارد کنید.

        2- ایجاد فرم عضویت برای قرار گرفتن در وبلاگ و یا وبسایت... خلاصه هر جایی که شما بخواهید!

            *برای این منظور ابتدا وارد لیستی که میخواهید این قابلیت رو برای آن قرار بدید بشید بعد در منویی که زیر اسم اون لیست هست روی Signup forms کلیک کنید و شما در صفحه جدید با سه دایره طرف هستید! اولی General forms دومی Embedded forms سومی Form integrations که باز هم نگران نباشید مطمئنا از پس همشون برمیایم! 

 به ترتیب بررسی میکنیم:

General forms:

اگر General forms زو انتخاب (select ) کنید وارد صفحه ای خواهید شد که به راحتی میتوانید فرم عضویت را خودتان طراحی کنید و با لینکی که به شما میدهد آدرس فرم عضویت را در سایت یا وبلاگتان به نمایش بگذارید.

** در قسمت Forms and response emails که پایینش یک لیست کشویی هست میتوانید نوع فرم را تغییر دهید که به صورت پیشفرض نوع فرم بر روی فرم عضویت قرار دارد اما شما میتوانید نوع فرم را فرم لغو عضویت یا غیره تغییر دهید.

**در قسمت Translate it هم میتوانید زبان پیام های فرم را تغییر دهید که خوشبختانه زبان فارسی هم وجود دارد (در لیست زبان ها نوشته Farsi) ضمنا میتوانید جهت فرم(text direction) را نیز راست به چپ قرار دهید (Right-to-Left).


Embedded forms:

در این بخش شما میتوانید فرم عضویت را مستقیما در سایت/وبلاگ خود نمایش دهید (بدون ارجاع به لینک فرم). کافیست در کد هایی که در کادر پایین جایی که نوشته Copy/paste onto your site را کپی و در جای مناسب در قالب سایت خود قرار دهید.

** در قسمت Classic کد مربوط به فرم با جزئیات نمایش داده میشود. و در تب های کناری Classic کد های خلاصه تر و فرم های با جزئیات کمتر نمایش داده میشوند.


Form integrations:

این قسمت در واقع راهنمایی برای یکپارچه سازی و یا تطبیق پذیری فرم عضویت با سیستم های مدیریت محتوای مختلف و همچنین شبکه های اجتماعی و نیز فرم ساز های آنلاین است.


  • ارسال ایمیل

خب دوستان مرحله اصلی رسید.

حالا میخوایم ایمیل رو برای اعضا ارسال کنیم. اینجا هم چند بحث وجود داره:

اینکه آیا ما میخوایم دوستامون رو از آپدیت شدن سایت/وبلاگمون با خبر کنیم یا نه فقط میخوایم هر چند وقت یک مطلب رو برای دوستانمون ارسال کنیم.

با توجه به کاربرد برای شما یک راه رو انتخاب کنید:

     1- اطلاع رسان آپدیت وبسایت:

** ابتدا وارد داشبورد شوید بعد در بالای صفحه کنار نوشته Create Campaign یک فلش رو به پایین قرار دارد روی این فلش کلیک کنید و از لیست باز شده روی RSS-Driven Campaign کلیک کنید در مرحله بعد باید rss وبلاگتان را وارد کنید آدرس rss بسته به نوع سیستم سایت شما متفاوت است برای مثال در سیستم وبلاگدهی blog.ir آدرس های rss بدین صورت است: myweblog.blog.ir/rss یا در سیستم بلاگفا هم به مشابه همین سیستم به این صورت است:  myweblog.blogfa.com/rss برای دوستانی هم که از سیستم وردپرس استفاده میکنند آدرس rss آن به این صورت است: mysite.ir/rss همانطور که دیدیم در همه الگوی آدرس rss یکسان بود اما ممکن است در سیستمی غیر از این سه اینطور نباشد. بگذریم!

آدرس rss وبلاگ/وبسایت خودتان را در کادر وارد کنید و زمان و دوره ارسال ایمیل را تعیین کنید و بعد روی next در پایین کلیک کنید. بعد از شما سوال خواهد شد: To which list shall we send? یعنی به کدام لیست ایمیل ارسال شود. شما لیست مورد نظر را انتخاب و next را کلیک کنید در مراحل بعدی ممکن است دوباره نیاز باشد ایمیل خود را تایید کنید(داستان لینک  فعالسازی! ) و در پایان ایمیل به صورت دوره ای به دوستان شما ارسال خواهد شد.

   

    2- ارسال ایمیل با قالب بندی: Regular Ol' Campaign

    3- ارسال ایمیل بدون قالب بندی: Plain-Text Campaign

-مورد 2 و 3 به مشابهت مورد یک است فقط در مراحل پایانی متفاوت است.

(البته درستش این بود که توضیح میدادم اما میبخشید که دیگه حوصله ای برای تایپ ندارم! )

امیدوارم شما دوستان مثل من خسته نشده باشید!

پیروز باشید

نظرات  (۸)

سلام چطوری
پاسخ:
سلام
موّاجم!
سلام وب جالبی دارین
پاسخ:
سلام
شما هم وب جالبی دارید:

!Here is mine
!!I then, My Lord
!!!And for me, My Lord

سلام
ممنون از مطلب مفیدتون
من در این سایت عضو شدم همه‌ی مراحل رو هم انجام دادم
اما مشکلی که دارم اینه که وقتی ایمیلی رو در فرم ثبت نام وارد میکنم ایمیل تایید به اون آدرس فرستاده نمیشه
آدرس فرم ثیت نام: http://eepurl.com/3N0af
شما میدونید مشکل از کجاست؟
پاسخ:
سلام
محمد جان شاید ایمیل تایید توی پوشه اسپم رفته باشه.
البته احتمال تحریم آی‌پی ایران هم میره اما احتمالش خیلی ضعیفه.
نه توی پوشه اسپم نیست
اگه مشکل از تحریم آی پی بود که اصلا نباید بزاره خبرنامه درست کنم
پاسخ:
آره. درست می‌فرمایید. من هم نمیدانم جریان چیه. دوباره از اول خبرنامه بسازید شاید حل بشه.
:|
سلام مراحل اصن شبیه اون چیزی که شما نوشتین نیس
پاسخ:
سلام
:)
تضمینی نیست
شاید گزینه ها رو آپدیت(همان به روز رسانی!) کرده باشن!
عالی

ممنون از مطالب مفیدتون
لینک شدید
دوست داشتید تشریف بیارید وبلاگ ما و لینک کنید ما رو :)
پاسخ:
خواهش میکنم.
ممنون
لینک می‌شوید!
مطلب برای گفتن زیاده اما فرصت برای بیان نیست! :(
سلام دوست عزیز
بلاگ خیلی خوبی راه انداختید, امیدوارم دوباره به وبلاگنویسی برگردید.

پاسخ:
سلام بر شما
ممنون لطف دارید.
آره دلم تنگ شده دوباره بنویسم ان شاءالله تابستون که کار وبارا کمتر بشه بتونم بنویسم.
سلام
من تو مرحله ایجاد لیست مشکل دارم...
وقتی به Default "from" emai ادرس ایمیلم رو میدم ارور میده و این خطی که زیر کپی کردم مینویسه مشکلش چیه؟


 A Gmail From email address may prevent the delivery of your campaigns
پاسخ:
سلام
دقیق نمیدونم مشکل کجاست! ولی شاید با جیمیل مشکل داره اگر ایمیل یاهو دارین یا جاهای دیگه اونها رو وارد کنید.
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی