وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۲۰
اسفند ۹۲

وبلاگ نویسی

سلام دوستان،

وبلاگ‌نویسی شاید کار سختی نباشه اما هر جایی و هر کاری قانون خودش رو داره و اگر رعایت بشه اون کار زیباتر و بهتر خواهد بود. لذا رعایت قوانین وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای، برای رشد وبلاگ بسیار مهم هستند. در خدمتتون هستم با اشتراک مطلبی پیرامون وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای!

وبلاگ‌نویسی در ایران به طور حرفه‌ای دنبال نمی‌شود و به وبلاگ نویسی، بیشتر به‌عنوان یک سرگرمی نگاه می‌شود.
رواج این دیدگاه در فضای اینترنت کشور ما در حالی است  که وبلاگ نویسی با همه ابعاد، معایب و محاسنش می‌تواند یک واقعه مفید در حوزه سیاسی، اجتماعی و البته سرگرمی باشد.

در این بین از رونق افتادن وبلاگ‌ها جدای از آنکه حاصل رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی مجازی است، حاصل بعضی اشتباهات وبلاگ‌نویسان نیز هست. اشتباهاتی از قبیل:


آهنگ در وبلاگ

در وبلاگ‌هایی که موزیک در وبلاگ خود استفاده می‌کنند خواننده وبلاگ را به محض باز کردن وبلاگ، محکوم به شنیدن موسیقی مورد علاقه نویسنده می‌شود. شنیدن ناگهانی یک آهنگ در هنگام باز کردن یک وبلاگ سیاسی و یا اجتماعی زیاد خوش آیند نیست. کاربران برای خواندن مطلب به آن وبلاگ می‌روند ولی ناخواسته با یک موزیک مواجه می‌شوند و این از نظر حرفه‌ای کار درستی نیست. در اکثر موارد، موسیقی زمینه وبلاگ تنها یک مزاحم آزار دهنده است.


فونت درشت!

برخی فکر می‌کنند که استفاده از فونت با اندازه درشت برای نوشتن مطالب، توجه خواننده را بیشتر جلب می‌کند. فونت درشت در یک وبلاگ به خواننده این حس را منتقل می‌کند که وبلاگ مطلب جالب و مفیدی ندارد استفاده از فونت‌های با اندازه درشت، معمولاً نشان از تازه کار بودن نویسنده وبلاگ در دنیای وب و اینترنت است.


جاوا اسکریپت

وقتی وارد وبلاگ می‌شوید، پنجره‌ای باز شده و با نمایش پیامی به من خوش آمد می‌گوید. گاهی هم اسم پرسیده می‌شود. تازه وقتی هم می‌خواهم پنجره مرورگر اینترنت را ببندم، پنجره‌ای باز می‌شود و پیغام می‌دهد که: «کجا؟ بودی حالا!»، «خداحافظ عزیز»! تازه وقتی وارد وبلاگتان می‌شوم، از زمین و زمان گل می‌ریزد و کلی ستاره هم در مرورگر اینترنت به دنبال نشانگر ماوس هستند. این‌ها همه باعث نمی‌شود که مخاطب بیشتر در وبلاگ بما‌ند برعکس باعث کلافگی کاربر شده و سریع از وبلاگ خارج می‌شود.


تصاویر با حجم بالا

برخی آنقدر از تصاویر با حجم‌های بالا در وبلاگ خود استفاده می‌کنند، که تنها می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها فکر می‌کنند خوانندگان آن‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. استفاده از تصاویر در مطالب وبلاگ به جذابیت آن‌ها کمک می‌کند و تصاویر که به گویا کردن متن کمک می‌کند نشان حرفه‌ای بودن وبلاگ است، اما لازم است در انتخاب تصاویر (سایز و حجم فایل) دقت کنند.
تصویر غروب غم انگیز، دریا و دشت، قلب شکسته و تیر و کمان و غیره در خیلی از وبلاگ‌های ایرانی غوغا می‌کند! در حالیکه مثلاً موضوع در رابطه با خواص چای است، ولی یک عکس حجیم غروب آفتاب با یک تیر فرو رفته در قلبی شکسته نشان داده می‌شود. این تصاویر قبل از اینکه مورد توجه بازدید کننده‌های هدفمند قرار بگیرد، موجب خنده آنان خواهد شد!


کپی برداری بیش از حد از وبلاگ دیگران

وبلاگ نویسی به معنای این است که هر فردی برای خود وبلاگی دارد؛ از همین رو بهتر است مطالبی که وبلاگ‌نویسان منتشر می‌کنند از نوشته‌ها و مطالب خودشان باشد. رعایت این نکته به جذابیت وبلاگ کمک می‌کند.

گاهی ممکن است که برای معرفی وبلاگ همکاران و یا دوستان خود از مطالب آن‌ها استفاده شود اما اگر چنین کاری از حد خود فرا‌تر رود، باعث کمتر شدن بازدید می‌شود.

در امر کپی برداری از وبلاگ‌ها دیگر صرفا اگر به جهت معرفی آن مطلب و وبلاگ باشد امر پسندیده‌ای است ولی در مواقعی پیش می‌آید که مطلب برای وبلاگی دیگر است ولی به نام خود و وبلاگ خود ثبت می‌شود که این کاملا اشتباه بوده و کاربران مطمئنا این موضوع را متوجه می‌شوند و باز هم این یکی دیگر از آن مواردی است که باعث ترد کاربر از آن وبلاگ می‌شود.


ممنوع کردن کلیک راست

گاهی وقت‌ها با کلیک راست بازدیدکننده، هشدارهای بچه‌گانه‌ای مانند «تو هک شدی!» یا «الان بیچاره می‌شی!» و غیره که کار بی‌ادبانه‌ای نسبت به بازدید کننده است، روبرو می‌شوند و این کار باعث خواهد شد که دیگر به وبلاگ شما نیایند. اگر نمی‌خواهید از وبلاگ شما کپی برداری شود می‌توانید با روشی دیگر اعلام کنید.


- منبع: خبرگزاری دانشجو [snn.ir]

نظرات  (۲)

۱۲ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۲ فدائی امام زمان
سلام

درسته!!
پاسخ:
سلام
درسته!
سلام
وبلاگ خوب و مفیدی دارید
شما تبادل لینک میکنید؟
آدرس : pcpower.blog.ir
پاسخ:
سلام
قبلا لینکتون کردم!
ینی شما پاسخ قبلی رو نخوندین :)
و لینک خودتون رو توی وبلاگ ندیدین :)
قسمت پیوندها را بنگرید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی