وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۲۲
فروردين ۹۳

سلام دوستان

این آموزش رو به درخواست یکی از دوستان نوشتم و امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.

در این آموزش می‌خواهیم ببینیم چطور میشه یک فایل word رو تبدیل به فایل PDF کنیم و اون رو برای دانلود در سایت یا وبلاگ خودمون قرار بدیم.

ابتدا فایل word مورد نظر رو آماده کنید.
حالا بستگی به نسخه نرم افزار Word شما داره که در این مرحله چه کاری انجام بدید:
اگر از نرم افزار word 2010 به بالا استفاده میکنید از آموزش زیر که به صورت تصویری هست استفاده کنید:
http://www.aparat.com/v/qvskD
اگر از word 2007 استفاده می‌کنید باید افزونه Microsoft Save as PDF رو از آدرس زیر دریافت و بر روی آفیس نصب کنید:
http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=9943
به محض ورود به سایت بالا، فایل نصبی افزونه برای دانلود اجرا میشه. اون رو نصب کنید و باز هم از آموزش تصویری که در ابتدا گذاشتم استفاده کنید.
اما اگر شما از هیچ کدوم از نسخه های word که عرض شد استفاده نمی‌کنید و میخواید فایل متنی خودتون رو به pdf تبدیل کنید ادامه رو بخونید:
وارد سایت زیر بشید و برنامه PDF Suite رو دانلود کنید:
http://www.asandownload.com/software/entry/3971/
برنامه رو نصب کنید.
وارد برنامه ویرایش متن خودتون بشید [مثلا word 2003] .
فایل متنی خودتون رو باز کنید.
از منوی فایل بر روی print کلیک کنید.
در قسمت پرینتر لیست «PDF Suite» رو انتخاب کنید و در نهایت دکمه پرینت رو بزنید.
در این مرحله که اتفاقا مرحله پایانی هم هست از شما اسمی برای این فایل pdf درخواست میکنه و آدرس محل ذخیره فایل رو هم میخواد . با وارد کردن این موارد فایل pdf شما در مکان دلخواه آماده استفاده است.
اما قرار دادن بر روی وب:
برای قرار دادن بر روی وب گزینه های زیادی وجود داره که من به برخی از این موارد اشاره میکنم.
استفاده از فضاهای رایگان اشتراک فایل:
سایت های زیادی وجود دارن که فضاهای اشتراک فایل رایگانی رو در اختیار کاربرانشون میذارن که از سیستم های وطنی معروف ترین اینها هستن:
1- سایت پیکوفایل: برای استفاده از این سرویس باید ابتدا در سیستم وبلاگدهی بلاگ اسکای عضو بشید و با نام کاربری و رمز وبلاگتون وارد این سایت بشید.
2- سایت بیان باکس: این مورد هم مشابه سایت پیکوفایله، با این تفاوت که باید ابتدا در سیستم وبلاگدهی بیان عضو بشید. [عضویت در این سیستم به صورت دعوتنامه ای هست. اگر دعوتنامه ندارید اینجا رو بخونید.]
3- سایت پرشین گیگ: این سایت یکی از قدیمی ترین سایت های ارائه فضای رایگان ذخیره فایله.
سایت های خارجی معروف که فضای ذخیره رایگان میدن:
سایت های زیادی وجود داره اما من سیستم هایی که با اونها آشنایی بیشتری دارم معرفی میکنم:
1- سایت دراپ باکس
2- سایت pcloud
توجه کنید در برخی از سایت های اشتراکی فوق میشه به برخی از فرمت‌های فایل، لینک مستقیم یا لینک دانلود مستقیم داد.
۹۳/۰۱/۲۲
سجاد نجفی

نظرات  (۴)

۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۴۲ سوران قربانی
سلام اقای نجفی. خدا قوت 
ما به لطف شما بود که تونستیم در blog.ir وبلاگ بزنیم، یعنی شما دعوتنامه رو برام ارسال کردین. 
الان اولین پست رو تو وبلاگ منتشر کردم. خوشحال میشم قدم رنجه کنید و یه سری بزنید و نظرتون رو ارسال کنید.  سعی دارم مطالب اختصاصی بزارم . بیشتر در مورد وبلاگ نویسی. 
پاسخ:
سلام جناب قربانی؛
قابلی نداشت، ممنون
خوشحالم که به جمع وبلاگ‌نویسان بلاگ پیوستید.
حتما به وبلاگتون سر میزم و استفاده خواهم کرد.
با آرزوی موفقیت و بهروزی
سلام
وبلاگ خوب و مفیدی دارید
شما تبادل لینک میکنید؟
آدرس : pcpower.blog.ir
پاسخ:
سلام
مرتبط باشه استقبال می‌کنم :)
قرار دادم.
سلام
ممنون که منو لینک کردید
شما هم لینک شدید
thank you very much

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی