وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۱۰
فروردين ۹۴

سلام دوستان

در این آموزش میخوایم با دو تکه کد وردپرس آشنا بشیم. پس به قول گفتنی : با ما باشید :)

کد اول:

عدم نمایش دسته خاص در صفحه اصلی

فرض کنید نمیخواین دسته فیلم و دسته یادداشت در صفحه اصلی سایتتون قرار بگیره برای این منظور کد زیر رو باید در انتهای فایل functions.php (یا در پیشخوان وردپرس قسمت نمایش>ویرایشگر توابع پوسته رو انتخاب کنید) و قبل از ?> قرار بدین:


function excludeCat($query) {
  if ( $query->is_home ) {
    $query->set('cat', '-11,-8');
  }
  return $query;
}
add_filter('pre_get_posts', 'excludeCat');

در کد بالا به جای اعداد 11 و 8 باید ID دسته ای که نمی‌خواید در صفحه اصلی قرار بگیره بذارید.

و اما اگر بخوایم فقط یک دسته به عنوان دسته صفحه اصلی سایتمون باشه...

اختصاص صفحه اصلی به یک دسته خاص

برای اختصاص دادن صفحه اصلی به یک دسته خاص از کد زیر به همون روش بالا استفاده کنید(در انتهای فایل functions.php ) :


function my_category_queries( $query ) {
  if ($query->is_home() && $query->is_main_query()){
       $query->set('cat', '11,8');
      $query->set('post__not_in', get_option( 'sticky_posts' ) );
  }
}

add_action( 'pre_get_posts', 'my_category_queries' );

در کد بالا به جای 8 و 11 ، ID دسته هایی که میخواید به عنوان دسته صفحه اصلی قرار بگیره بذارین. اگر میخواید به یک دسته تعلق بگیره به جای

$query->set('cat', '11,8');

بنویسید:

$query->set('cat', '11');

این نکته در مورد کد اول هم به همین صورت هست.

روش پیدا کردن ID دسته:

نحوه پیدا کردن شماره ID دسته های وردپرس

ابتدا از منوی سمت راست پیشخوان روی گزینه دسته‌ها کلیک کنید.

در صفحه باز شده درون کادر بزرگ سمت چپ صفحه نام دسته‌هایی را که قبلا ساخته بودید را مشاهده می‌کنید.
در این کادر روی دسته مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Copy link Location را بزنید تا لینک آن را کپی کند.
برنامه نوت پد ویندوز را باز کرده و کلید های Ctrl+V را با هم بفشارید تا آدرس کپی شده وارد شود.
در آدرسی که وارد نوت پد کردید دنبال عبارت =ID بگردید. عددی که جلوی مساوی قرار داشت شماره ID دسته مورد نظر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی