وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

تجربه های وبگردی من

وبلاگ سجاد نجفی

با خودم گفتم من که هر چند وقت یه بار دنبال مطلبی در اینترنت‌ام تا کار خودمو راه بندازم، خب وقتی کارم راه افتاد و اون مطلب رو در وب پیدا کردم، در یک وبلاگ انتشار بدم تا هم خودم اون مطالب رو داشته باشم و هم به کسایی که دنبال همون چیزایی‌اند که من دنبالشون بودم{!!!} کمکی کرده باشم!

پیام های کوتاه
۲۴
ارديبهشت ۹۲

link

سلام دوستان؛

حتما شما هم سایت های رو دیدید که در یک مقاله یا تحقیق عناوین اون در اولش آورده شده و روی هر کدوم که کلیک میکنید به همون قسمت از مقاله در همون صفحه پرش میکنید.. یا مثلا در موردی مشابه جلوی پاراگرافی نوشته [1] و شما وقتی روی این 1 کلیک کنید صفحه به منبع این پاراگراف جهش می کنه..

حالا ما با هم میخوایم همین کار رو انجام بدیم..

برای ایجاد لینک به محتوای درونی یک صفحه دو راه وجود داره..

1- استفاده از خاصیت id (که سایت بزرگ ویکی پدیا از این راه استفاده میکنه)
2- استفاده از خاصیت name

شما از هر روشی که دوست دارید می‌تونید استفاده کنید و ناگفته نباشه که از خاصیت id برای استایل دادن(زیباسازی ظاهری یک قسمت مثل پاراگراف) استفاده میشه.
آموزش روش اول:
1- ابتدا مقاله خودتان را تا تهش بنویسید!
2- ایجاد فهرست عناوین در ابتدا و منابع در انتها و در کنار هر پاراگراف [عددی که میخواد به منبع اشاره کنه] رو فراموش نکنید!
3- پس از گذراندن مراحل بسیار سخت و طاقت فرسای 1 و 2 کمی استراحت کنید و ترجیحا یک لیوان چای بنوشید تا خستگی‌تان رفع شود و بعد به مرحله 4 بروید!
4- به قسمت کدهای نوشته بروید.
          { در این مرحله اگر گیج شده اید به تصویر زیر نگاه کنید:
kod
[تصویر بالا که مربوط به سیستم بلاگفا است دکمه نمایش به صورت کد مشخص شده]

5- لینک به منبع را به صورت زیر ایجاد کنید:
  اول باید منبع را دارای شناسه کنید و بعد [1] را به این شناسه ارجاع دهید:

و بعد قسمت قرمز رنگ که در درون تگ p قرار دارد را در هر کجای متن قرار دهید با کلیک بر روی [1] صفحه به منبع پرش خواهد کرد:

   آموزش روش اول تمام..

 و اما روش دوم..
   استفاده از خاصیت name برای ارجاع به منبع:
1- مراحل 1 تا 4 روش اول را انجام دهید.
2- در این روش یک لینک برای ارجاع به منبع نیاز داریم و یک لینک هم برای بازگشت از منبع به پاراگراف متن به تصویر زیر دفت کنید:

همانطور که مشخص است هر کجای صفحه خط اول از کد بالا را قرار دهید کاربر با کلیک بر [2] به قسمتی که [2] بعدی قرار دارد پرش خواهد کرد.
در نتیجه شما باید کد خط اول را در کنار پاراگراف متن خود قرار دهید و کد خط دوم را در کنار منبع پاراگراف.

این هم تمام شد..

پایان!
موفق باشید :)

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشی
همیشه دنبال این بودم، حالا که پیدا کردم می بینم خوب متوجه نشدم! میشه برای وردپرس جداگانه توضیح بدی؟!
ممنون
راستی...
من از الآن یک سال و اندی هست که منتظرم این blog.ir برام دعوتنامه بفرسته... چرا نمیفرسته؟... از دست شما کاری بر میاد برام انجام بدی؟!... کد دعوتنامه لازمه! که هیچ کس نمیدونه از کجا تهیه کنه. منم یک ساله منتظرم!
بازم ممنون
پاسخ:
سلام و درود
داداش اینقدر واضح الوضوح توضیح دادم که ..
تو همه سیستم ها همین طوری هست
تو وردپرس هم یه جا داره که کد نوشته رو میبینی روش کلیک میکنید و..(اون بالایی که داری مینویسی فک کنم نوشته code یا کد نوشته)
برا دعوتنامه هم که..
این صفحه رو ببین و.. بعد اگر با شرایطش مفافقی(!) تو نظرات همون جا درخواست کن.. در خدمتیم
راستی میدونستی سیستم های وبلاگدهی خارجی تو ایران ف..ی..ل..ت..ر اند و رفتی تو وردپرس دات کام وبلاگ راه انداختی!! اگر میدونستی ینی این که هموطنای خودتو از ورود به وبلاگت تحریم کردی! داشتیم بهزاد داشتیم..! :)
۰۸ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۱۲ هادی هدایت
البته یک راه کاملا ساده هم وجود دارد که برای سامانه مدیریت محتوی وردپرس و بلاگ.‌آی‌آر جواب می‌دهد و آن این است که از ویرایشگر CKeditor استفاداه کنید تا هنگام انتقال متن از ورد به وبلاگ یا وبسایتتان پاورقی‌ها به صورت لینک شده منتقل شوند.
پاسخ:
تشکر از شما
اما انتقال مستقیم از ورد به وبلاگ مشکلاتی را ایجاد می‌کند که توصیه نمی‌کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی